سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 راه برای حفظ ذهنیت مثبت

سلام هومانی های عزیز در این مقاله به 5 راه برای حفظ ذهنیت مثبت (مهم نیست با چه چالشی روبرو هستید) میپردازیم.

وقتی نوبت به ساختن چیز ارزشمندی می رسد - خواه این یک تجارت باشد ، یک سرمایه گذاری مشترک ، یک برند یا حتی خودتان به عنوان یک فرد - مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که "چالش" بخشی از فرایند است. خیلی اوقات ، مردم به دنبال راهی آسان هستند ، گویی این مسیری است که ترجیح می دهند از آن استفاده کنند.

حقیقت این است ، این طور نیست. وقتی باد همیشه در پشت شما باشد ، شما چیزی نمی آموزید. شما مهارت حل مسئله خود را هنگامی که هرگز مشکلی برای حل وجود ندارد ، بهبود نمی بخشید.

1. شخص دیگری قبلاً به این مسئله پرداخته است - و آن را حل کرده است 9/99 درصد از مشکلات موجود در آنجا قبل از شما وجود داشته است. احتمال وجود دارد ، شما دوباره چرخ را اختراع نمی کنید. هر وقت با یک چالش روبرو شدید ، لحظه ای بفهمید و متوجه شوید که شخص دیگری ، در جایی ، به احتمال زیاد در همین چالش دقیقاً قرار گرفته است - و آنها راهی را از طریق آن پیدا کرده اند.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بخوانید. صنایع دستی ، صنعت خود و مشکلاتی که دیگران در قبال مطالبات خود تحمل کرده اند را بخوانید و مطالعه کنید. از اشتباهات آنها بخوانید و بیاموزید ، و سپس آنچه را که آموخته اید ، در موقعیت منحصر به فرد خود بکار بگیرید.

2. هیچ چیز "غیرممکن" نیست ممکن است برخی بگویند نفس کشیدن زیر آب برای انسان غیرممکن است. خوب ، خوب اگر شما یک کفش غرق پوشیدید؟ اگر مخزن اکسیژن به پشت خود وصل کنید چه می کنید؟ اگر از زیر دریایی استفاده می کنید چه می کنید؟

راه حل مورد نظر شما ممکن است با اشکال مختلفی همراه باشد. برای آن باز باشید. موارد بسیار ، بسیار ، بسیار کمی وجود دارد که از نظر فنی "غیرممکن" هستند. مرتبط: تفکر منفی را برای آسان تر کردن مسیر موفقیت خود تغییر دهید

3. همیشه یک راه حل وجود دارد با یادآوری نکته دوم در اینجا ، مهم است که به یاد داشته باشید که همیشه یک راه حل وجود دارد - شما هنوز آن را پیدا نکرده اید. بیشتر افراد هر وقت در یک وضعیت چالش برانگیز قرار می گیرند به رفتارهای استرس زا متوسل می شوند. "این هرگز به سر کار نمی رود!" آنها فریاد می زنند ، و بقیه تیم با اظهارات مشابه سر می زنند و دنبال می شوند.

این نوع تفکر هیچ کاری برای کمک به شما یا تیم شما ندارد.درعوض ، به خودتان (و هم گروه خود) بگویید ، "ما این موضوع را مشخص خواهیم کرد - یک راه حل وجود دارد." جزر و مد را در آن جهت حرکت دهید و با پاسخ های واضح که ناگهان به سطح می رود ، شگفت زده خواهید شد. 4- از شخصی باتجربه تر از شما سؤال کنید شما مشکلات را با خلاء حل نمی کنید - a.k.a. در یک اتاق تاریک نشسته اید و فکر می کنید که جواب چه باید باشد.

شما با تعامل با مردم ، پرتاب ایده ها به دیوار و دیدن چه چیزهایی مشکلات را حل می کنید. هنگامی که به چالش کشیدید ، از شبکه خود به عنوان منبع استفاده کنید. هر کس در زمان خود با چالش های منحصر به فرد خود روبرو بوده است و یادگیری از اشتباهات افراد دیگر سودمند است. سعی نکنید همه کارها را به تنهایی انجام دهید. کارآمد نیست ، و بندرت لازم است.

5. "آنچه به تو می رسد ، آنچه از تو می آید" این درسی است که از یک همکار قدیمی من گرفته شده است. هر وقت چیزی پیش می آمد و همه آزاد می شدند ، استرس خود را بر روی افراد دیگر می کشیدند - که به آنها پاسخ می دادند به همان روش برگشت ، و همه چیز افزایش می یابد.

این مهم است ، به ویژه هنگامی که در برابر یک مانع روبرو هستید ، این نکته را می فهمید که هر آنچه را شروع می کنید انرژی بخشیدن به اوضاع را ارائه می دهید همان چیزی است که به شما باز می گردد. اگر باز بمانید و در حالت حل مسئله مثبت باشید ، جوابها راه شما را جلب می کنند. اگر تعطیل شدید و سرزنش دیگران را آغاز کردید ، پس حدس بزنید که - مردم نیز شروع به سرزنش شما خواهند کرد

هومانی های عزیز امیدوارم مطالب گفته شده برایتان مفید باشد.

مقاله ی کمالگرایی چیست  را در هومان بخوانید.

منبع

https://hoomaan.org/