سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعادل کار - زندگی

تعادل کار - زندگی 

سلام هومانی های عزیز در این مقاله به تعادل کار - زندگی میپردازیم.

تعادل کار - زندگی عدم تقابل کار و سایر نقشهای زندگی است. این وضعیت تعادل است که در آن خواسته های زندگی شخصی ، زندگی حرفه ای و زندگی خانوادگی برابر است. تعادل کار - زندگی متشکل از ، اما محدود به برنامه های کار منعطف نیست که به کارمندان اجازه می دهد برنامه ها و شیوه های زندگی دیگر را انجام دهند. اصطلاح "تعادل کار و زندگی" در اصل بدست آمده است ، زیرا اولین بار در اواخر دهه 1970 و 1980 به ترتیب در انگلیس و ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت.

تعادل کار - زندگی اصطلاحی است که معمولاً برای توصیف تعادل مورد نیاز فرد کارگر بین زمان اختصاص داده شده برای کار و سایر جنبه های زندگی به کار می رود. مناطقی غیر از زندگی - زندگی می تواند شامل علاقه های شخصی ، خانواده و فعالیت های اجتماعی یا اوقات فراغت باشد. پیشرفت های تکنولوژیکی باعث شده است که به دلیل استفاده از تلفن های هوشمند ، ایمیل ، ویدئو گپ و سایر نرم افزارهای فناوری ، کارهای سریعتر انجام شود.

این پیشرفت های فن آوری افراد را بدون داشتن یک روز کاری معمولی 9 تا 5 ، افراد را به سمت کار راحت تر می کند. فقدان فعلی مرخصی والدین پدر و مادر ، توازن بین کار و زندگی را برای بسیاری از شهروندان آمریکایی نفی می کند. والدین جدید می ترسند که درخواست زمان مرخصی برای پیوند با خانواده های جدید خود به پیامدهای منفی حرفه ای منجر شود. اگر یک کارمند برای مدت زمان قابل توجهی مرخصی غایب را بخواهد ، می تواند آموزش کمتری دریافت کند ، در تبلیغات خود از دست بدهد یا ممکن است نامزد استخدام در کل نشود (روح ، سی ، 2011) طبق گفته هایمن و همکاران ، از مرخصی والدین پرداخت شده توسط دولت آمریکا حمایت می کنند.

(2017) ، احتمال بروز پیامدهای سلامت روان منفی ، مانند افسردگی پس از زایمان را کاهش می دهد و "دلبستگی طولانی مدت به نیروی کار" را نشان می دهد (صفحه 5). کسانی که در حال حاضر در معرض تصمیم گیری نیستند که چه میزان غیبت را از مسئولیتهای اشتغال ایجاب می کنند ، ممکن است احساس تکلیف کنند و انتظار می رود بارهای اضافی / ناعادلانه ای را تحمل کنند ، از این طریق به تعادل کار و زندگی نامطلوب نسبت می دهند (ریچاردسون ، دی ، و دیگران ، 2019) ) حتی تحقیقات اخیر در مورد کارگران جوان و کارگر از راه دور که مسئولیت های کمی در خانواده دارند ، در مدیریت تعادل کار و زندگی مشکلاتی را نشان می دهد.

[1]از نظر تئوری ، این نتیجه می تواند منجر به درگیری های بین فردی بین پرسنل در دوره دوم شود وقتی والدین جدید کار خود را از سر بگیرند. لازم به ذکر نیست ، همانطور که آدما و همکاران اشاره کردند. (2016) ، این می تواند کارفرمایان را به تبعیض عمدی یا ناخواسته نسبت به استخدام زنان در سن پرورش فرزند با مادری عامل تعیین کننده سوق دهد. مطالعات مرکز خطرات لندن نشان می دهد که کار امروز شدیدتر از آن است که یک دهه پیش ایجاد نیاز به تعادل بین کار و زندگی را رقم زد.

اثبات کار بیش از حد کار ، ساعات کار طولانی و یک محیط کار شدید نشان داده است که بر سلامت کلی جسمی و روانی کارکنان تأثیر می گذارد و زندگی خانواده را بدتر می کند. دولت انگلیس این واقعیت را به رسمیت شناخته و تلاش خود را برای ایجاد تعادل در زندگی و زندگی کارکنان خود با ارائه گزینه های دیگری از جمله امکان استفاده از تجهیزات الکترونیکی قابل حمل برای انجام کارهای خود از یک دفتر مجازی یا کار در خانه های واقعی خود آغاز کرده است. براساس داده های مصاحبه ملی بهداشت مصاحبه بهداشت سال 2010 ، مکمل های بهداشت حرفه ای ، 16? از کارگران ایالات متحده آمریکا در توازن بین کار و خانواده مشکل داشتند.

این یافته ها در بین کارگران بین 30 تا 44 سال شایع تر بود. 18? از کارگران دارای مدرک لیسانس و تحصیلات عالی مشکل در تعادل کار و زندگی در خارج از کار دارند. در مقایسه با کارگران دارای مدرک دبیرستان یا G.E.D (16?) و کارگران بدون آموزش دبیرستان (15?). نتایج کارگران صنایعی از جمله کشاورزی ، جنگلداری ، ماهیگیری و شکار (9?) نسبت به کارمندان بالغ در سایر صنایع (16?) نسبت به کارمندان بالغ نسبتاً کمتری دارند. در بین مشاغل دیگر ، شیوع بالاتر عدم تعادل کار - خانواده در مشاغل قانونی (26?) مشاهده شد ، در حالی که نرخ شیوع پایین تر برای کارمندان در اداره و پشتیبانی اداری (14?) مشاهده شد.

با کار در یک سازمان ، کارکنان تا حدودی با سازمان ، به عنوان بخشی از یک گروه جمعی شناخته می شوند. [2] ارزشها ، هنجارها و علائم سازمانی در خودپنداره گنجانیده می شوند زیرا کارکنان باعث افزایش هویت خود با سازمان می شوند. با این حال ، کارکنان همچنین با نقشهای بیرونی خود یا "خود واقعی" خود شناخته می شوند. [3] نمونه هایی از این موارد عبارتند از: نقش والدین / سرپرستان ، شناسایی با گروه های خاص ، وابستگی های مذهبی ، همسویی با ارزش ها و اخلاق خاص ، رسانه های جمعی و غیره. [2] تعامل کارمندان با سازمان ، از طریق سایر کارمندان ، مدیریت ، مشتری یا افراد دیگر ، شناسایی کارمندان با سازمان را تقویت یا مقاومت می کند.

[3] به طور همزمان ، کارمند باید شناسایی "خود واقعی" خود را مدیریت کند. به عبارت دیگر ، هویت از طریق تعدادی از تعاملها در داخل و خارج از سازمان "تکه تکه و ساخته می شود". کارمندان فقط یک نفس ندارند. بیشتر کارکنان نه تنها با سازمان بلکه سایر جنبه های زندگی خود (خانواده ، فرزندان ، دین و ...) را نیز می شناسند. بعضی اوقات این هویتها تراز می شوند و بعضی اوقات هم نمی شوند. هنگامی که هویتها در تضاد هستند ، ممکن است احساس تعادل سالم کار و زندگی [4] تحت تأثیر قرار گیرد. اعضای سازمان باید کارهای هویتی را انجام دهند تا خود را با منطقه ای که در آن انجام می دهند همسو شوند تا از درگیری و هرگونه استرس در نتیجه جلوگیری شود. [3]

هومانی های عزیز امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد.

مقاله ی چگونه میان کار و زندگی تعادل ایجاد کنیم را در هومان بخوانید.

منبع 

hoomaan.org