سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سهام

سهام 

سلام هومانی های عزیز در این مقاله به سهام  میپردازیم.

سهام (همچنین سهام سرمایه) یک شرکت ، کلیه سهمی است که مالکیت شرکت در آن تقسیم می شود. [1] در انگلیسی آمریکایی ، سهام مشترکاً با عنوان "سهام" شناخته می شوند. [1] تنها سهم سهام نسبت به تعداد کل سهام ، مالکیت کسری شرکت را نشان می دهد.

این به طور معمول صاحب سهام را به آن بخش از درآمدهای شرکت حق می دهد ، از محل انحلال دارایی ها (پس از تخلیه کلیه مطالبات ارشد مانند بدهی تضمین شده و ناامن) ، [2] یا قدرت رأی دهی ، که اغلب این تقسیم ها را به نسبت میزان پولی که هر سهامدار سرمایه گذاری کرده است لزوماً تمام سهام برابر نیستند ، زیرا ممکن است کلاسهای خاصی از سهام بدون حق رأی ، دارای حق رأی پیشرفته یا اولویت خاصی برای دریافت سود یا درآمدهای انحلال قبل یا بعد از سایر کلاسهای سهامداران صادر شود.

سهام می تواند به صورت خصوصی یا در بورس اوراق بهادار خریداری و فروخته شود و اینگونه معاملات به طور معمول توسط دولت ها به شدت تنظیم می شود تا از کلاهبرداری ، محافظت از سرمایه گذاران و بهره مندی از اقتصاد بزرگتر جلوگیری کند.

سهام با سپرده گذاری ها در قالب الکترونیکی که با نام حساب Demat نیز شناخته می شود واریز می شود. با انتشار سهام جدید توسط یک شرکت ، مالکیت و حقوق سهامداران موجود در ازای دریافت پول نقد برای حفظ یا رشد تجارت رقیق می شود. شرکتها همچنین می توانند سهام خود را خریداری کنند که غالباً به سرمایه گذاران اجازه می دهد سرمایه گذاری اولیه را به علاوه سود سرمایه از افزایش های بعدی قیمت سهام بازپرداخت کنند.

گزینه های بورس ، که توسط بسیاری از شرکت ها به عنوان بخشی از جبران خسارت کارمندان صادر می شوند ، نشان دهنده مالکیت نیستند ، اما حق خرید مالکیت در یک زمان آینده با قیمت مشخص را نشان می دهند. در صورت استفاده از گزینه ای که قیمت بازار بالاتر از قیمت وعده داده شده باشد ، این کار باعث افت شدید کارکنان می شود ، زیرا اگر بلافاصله سهام را به فروش برسانند ، اختلاف را حفظ می کنند (منهای مالیات).شخصی که صاحب درصدی از سهام است ، مالکیت شرکت متناسب با سهم خود را دارد.

سهام سهام را تشکیل می دهد. سهام یک شرکت به سهام تقسیم می شود که مجموع آنها در زمان شکل گیری تجارت بیان می شود. سهام اضافی ممکن است متعاقبا توسط سهامداران موجود مجاز شود و توسط شرکت صادر شود. در برخی از حوزه های قضایی ، هر سهم سهام دارای ارزش اعلام شده معینی است ، که یک ارزش حسابداری اسمی است که برای نشان دادن سهام در ترازنامه شرکت به کار می رود. با این حال ، در سایر حوزه های قضایی ، سهام سهام ممکن است بدون ارزش مشترک مرتبط صادر شود.

سهام نشان دهنده کسری از مالکیت در یک تجارت است. یک تجارت ممکن است انواع مختلفی از سهام (یا کلاسهای) سهام را اعلام کند که هر یک دارای قوانین مالکیت ، امتیازات یا ارزشهای مشترک است. مالکیت سهام با صدور گواهی سهام می تواند مستند شود. گواهی سهام یک سند حقوقی است که تعداد سهام متعلق به سهامدار و سایر مشخصات سهام مانند ارزش par در صورت وجود یا طبقه سهام را مشخص می کند.

[استناد به نیاز] در بریتانیا ، جمهوری ایرلند ، آفریقای جنوبی و استرالیا ، سهام نیز می تواند به ابزارهای مالی کاملاً متفاوتی از قبیل اوراق قرضه دولتی یا ، معمولاً ، به انواع اوراق بهادار قابل فروش اشاره کند. [3]

هومانی های عزیز امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.

مقاله کد بورسی چیست؟چگونه میتوان ان را دریافت کرد را در هومان بخوانید.

منبع

hoomaan.org