سفارش تبلیغ
صبا ویژن

8 راه برای پیشرفت خلاقیت شما

سلام هومانی های عزیز در این مقاله به 8 راه برای پیشرفت خلاقیت شما  میپردازیم.

8 راه برای پیشرفت خلاقیت شما توسط Kendra Cherry Reviewed by امی مورین ، LCSW در تاریخ 24 مارس 2020 نظریه های روانشناسی بیشتر در تئوری ها روانشناسی شناختی روانشناسی رفتاری روانشناسی رشد و نمو روانشناسی شخصیت روانشناسی اجتماعی روانشناسی زیست شناختی روانشناسی روانشناختی خلاقیت همه چیز در یافتن راههای جدید برای حل مشکلات و نزدیک شدن به موقعیت هاست. این یک مهارت محدود به هنرمندان ، نوازندگان یا نویسندگان نیست.

این یک مهارت مفید برای مردم از همه جنبه های زندگی است. اگر تاکنون خواسته اید خلاقیت خود را تقویت کنید ، این نکات می تواند به شما کمک کند.تبدیل به یک متخصص شوید یکی از بهترین راه ها برای ایجاد خلاقیت ، متخصص بودن در آن زمینه است. با درک غنی از موضوع می توانید به فکر راه حل های جدید یا ابتکاری برای مشکلات باشید. 3 کنجکاوی خود را پاداش دهید یکی از موانع مشترک برای توسعه خلاقیت ، این حس است که کنجکاوی احساس تحقیر است.

به جای توبیخ کردن خود ، هنگام کنجکاوی در مورد چیزی به خود پاداش دهید. به خودتان فرصت دهید تا موضوعات جدید را کشف کنید. در حالی که پاداش دادن به خودتان مهم است ، ایجاد انگیزه ذاتی نیز مهم است. بعضی اوقات ، پاداش واقعی خلاقیت ، خود فرآیند است ، نه محصول.مایل به پذیرش خطرات هستید هنگامی که صحبت از ایجاد مهارتهای خلاقانه شما می شود ، شما می خواهید برای پیشبرد توانایی های خود ، خطراتی را در پیش بگیرید.

در حالی که تلاشهای شما ممکن است هر بار به موفقیت منجر نشود ، شما همچنان در حال تقویت استعدادهای خلاقانه و مهارتهای خود هستید که در آینده به خوبی در خدمت شما خواهند بود. 5 اعتماد به نفس خود را بسازید عدم امنیت در توانایی های شما می تواند خلاقیت را سرکوب کند ، به همین دلیل ایجاد اعتماد به نفس مهم است. به پیشرفتهای خود توجه داشته باشید ، از تلاشهایتان تقدیر کنید و همیشه در جستجوی راه هایی برای پاداش خلاقیت خود باشید. 6 برای خلاقیت زمان بگذارید اگر وقت کافی برای آنها نباشد ،

نمی توانید استعدادهای خلاقانه خود را پرورش دهید. هر هفته مدتی را برای تمرکز روی نوعی از پروژه خلاق برنامه ریزی کنید.بر نگرش های منفی که جلوی خلاقیت را می گیرد غلبه کرد تمرکز خود را بر روی حذف افکار منفی یا انتقاد از خود متمرکز کنید که ممکن است توانایی شما در پیشرفت مهارتهای خلاقانه قوی را مختل کند.

8 با ترس از شکست خود مبارزه کنید ترس از اینکه اشتباه کنید یا در تلاشهای خود شکست بخورید می تواند پیشرفت شما را فلج کند. هر وقت خود را درگیر چنین احساساتی می کنید ، به خود یادآوری کنید که اشتباهات فقط بخشی از روند هستند. در حالی که ممکن است گهگاه در مسیر خلاقیت خود قدم بگذارید ، در نهایت به اهدافتان خواهید رسید.

هومانی های عزیز امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.

مقاله کمالگرایی چیست را در هومان بخوانید.

منبع

hoomaan.org