سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شغل مناسب

شغل مناسب

سلام هومانی های عزیز در این مقاله به شغل مناسب میپردازیم.

نحوه پیدا کردن شغل مناسب برای شما نمی دانید کدام نوع کار به بهترین وجه مناسب شماست؟ برای کمک به تصمیم گیری از این راهنمای گام به گام استفاده کنید دنبال کار میگردی؟ طیف وسیعی از فرصت های شغلی در Guardian Jobs را کاوش کرده و نقش کاملی را برای شما پیدا کنیدآیا می خواهید کاری متفاوت انجام دهید اما نمی دانید این چیست؟ برای بسیاری از متخصصان کار می تواند ناامید کننده باشد زیرا از نظر مهارت ، افراد و نتایج حاصل از شما نمی تواند یک مسابقه خوب باشد.

اگر می خواهید برای یافتن شغل جدید انرژی لازم را پیدا کنید ، باید چیزی را پیدا کنید که به شما انگیزه دهد و با یک کارفرما تأثیر بگذارد. این در مورد یافتن شغل نیست بلکه شغل مناسب است - یا حداقل نقش پله ای که در نهایت شما را به جایی می رساند که می خواهید باشید. هنگام تصمیم گیری در مورد نوع کار مناسب چه چیزی را باید در نظر بگیرید • اگر آخرین شغل خود را دوست نداشتید ، نقش ، تیم ، سازمان یا بخش شما بود؟

تبلیغات • از تحصیل بیشتر - دوره های آکادمیک ، رویدادهای آموزشی یا یادگیری برای تفریح ??چه چیزی لذت برده اید؟• چه کارهایی که توسط دوستان انجام می شود شما را مجذوب خود می کند؟ • چه مشاغل تبلیغاتی شما را جذب کرده است؟

• از بین تمام مشاغلی که تاکنون برگزار کرده اید ، کدام یک لذت بخش ترین و چرا؟ • در مورد چه موضوعاتی از صحبت کردن با دوستان لذت می برید؟ • به زمانی فکر کنید که روز خوبی در محل کار خود داشته باشید. نوع روزی که همه چیز خوب پیش رفت و حیرت واقعی داشت. آنچه را که انجام می دادید ، آنچه در آن روز لذت می برید و به آنچه در آن روز به دست آورده اید ، بنویسید. • اگر همه مشاغل یکسان پرداخت می شدند ، چه کاری انجام می دادید؟

• اگر می توانستید شغل شخص دیگری را برای یک روز امتحان کنید ، چه خواهد بود؟ در اینجا مراحل عملی برای مشخص کردن نوع کار مناسب برای شما ارائه شده است

1. مهارت های خود را تجزیه و تحلیل کنید. به مهارت های خود سخت نگاه کنید ، به خصوص آنهایی که در خارج از کار به دست می آیند. چه کار خوبی می کنید؟ از چه مهارت هایی می خواهید در محیط کار استفاده کنید؟ اطمینان حاصل کنید که شواهد و به روزهای زیادی در مورد پیشرفت مهارت ، یادگیری و فعالیتهای داوطلبانه دارید.

2. از 10 معیار برتر شغل خود استفاده کنید. لیست خواسته های شخصی از مواد تشکیل دهنده در شغل ایده آل خود را تهیه کنید - در مورد عناصر اصلی مانند نوع افرادی که از کار با آنها لذت می برید ، به نتایجی که دوست دارید به آنها برسید و سبک کاری سازمان فکر کنید. سپس مقادیر خود را بهم ریخته - چه محصولات یا خدمات برای شما مهم است؟ به دنبال مشاغلی باشید که حداقل از بین 10 معیار شش حداقل مطابقت داشته باشند.

3. روی عناصر شغلی تمرکز کنید. مدام به عناوین شغلی مراجعه نکنید ، بلکه از عناصر خاصی بخواهید ، مانند "من به دنبال شغلی هستم که شامل این مهارت ها ، این دانش ها و این شیوه کار باشد". به افراد اجازه دهید به جای پاسخ دادن به اهداف شغلی اعلام شده ، پیشنهادات خلاقانه ارائه دهند.

4. تجربه خود را به من بدهید. کمتر کسی از طریق تست های شغلی ایده آل خود را پیدا می کند. معمولاً آنچه لازم است روش جدیدی برای ترکیب ایده ها و تجربه گذشته است. به آنچه در گذشته تحریک کننده یافته اید - در محل کار ، مطالعه یا اوقات فراغت - نگاه کنید و با سؤال درباره آنچه که مردم واقعاً انجام می دهند ، به دنیای کار نقشه ببخشید.

هومانی های عزیز امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.

مقاله چگومه در مصاحبه ی شغلی خود موفق شویم را در هومان بخوانید.

منبع

hoomaan.org