سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گردشگری

گردشگری

سلام هومانی های عزیز در این مقاله قصد داریم شما را با گردشگری اشنا کنیم

جهانگردی محصولی از تمهیدات اجتماعی مدرن است که در قرن 17 هجری در اروپای غربی آغاز می شود ، اگرچه در دوران باستان کلاسیک دارای پیشینه هایی است.

این امر از کاوش در این زمینه متمایز است که گردشگران از یک مسیر ضرب و شتم پیروی می کنند ، و از سیستم های تأمین شده تأمین می شوند و به عنوان لذت جویندگان ، به طور کلی از مشکلات ، خطر عایق بندی می شوند.و خجالت. اما ، جهانگردی با سایر فعالیتها ، علایق و فرآیندهای مختلف از جمله مثلاً زیارت همپوشانی دارد.

این امر باعث ایجاد مقولات مشترکی از قبیل "گردشگری تجاری" ، "گردشگری ورزشی" و "جهانگردی پزشکی" (سفرهای بین المللی انجام شده به منظور دریافت مراقبت های پزشکی) می شود.تا اوایل قرن بیست و یکم ، جهانگردی بین المللی به یکی از مهمترین فعالیتهای اقتصادی جهان تبدیل شده بود ، و تأثیر آن از قطب شمال تا قطب جنوب آشکار می شد. بنابراین تاریخ گردشگری از اهمیت و اهمیت زیادی برخوردار است. ا

ین تاریخ مدت ها قبل از سکه شدن کلمه توریست در پایان قرن 18 آغاز می شود. در سنت غربی ، سفرهای سازمان یافته با زیرساخت های پشتیبانی ، گشت و گذار و تأکید بر مقصد و تجربیات اساسی می توان در یونان باستان و روم یافت ، که می تواند ادعای منشأ هر دو «گردشگری میراث» (با هدف جشن و تقدیر) داشته باشد. مکانهای تاریخی با اهمیت فرهنگی شناخته شده) و استراحتگاههای ساحلی. هفت عجایب جهان برای یونانی ها و رومی ها به مکان های توریستی تبدیل شد.

زیارت پیشین های مشابهی را ارائه می دهد و تمدن های شرقی را به بازی می کشاند. اهداف دینی آن با مسیرهای مشخص ، مهمان نوازی تجاری و ترکیبی از کنجکاوی ، ماجراجویی و لذت بردن از انگیزه های شرکت کنندگان همگام است.

زیارت نخستین مکانهای بودایی بیش از 2000 سال پیش آغاز شد ، اگرچه تعریف گذار از حریم های مخرب گروه های کوچک راهبان به شیوه های قابل تشخیص گردشگری دشوار است. زیارت مکه از دوران باستانی مشابه است.وضعیت توریستی حج با توجه به تعداد تلفاتی که حتی در قرن بیست و یکم نیز در سفر به کویر متحمل می شود ، مشکل ساز است. آبگرم حرارتی به عنوان یک مقصد گردشگری - صرف نظر از ارتباطات زیارتی با سایت به عنوان چاه مقدس یا چشمه مقدس - لزوماً با وجود دریافت برچسب انگلیسی زبان خود از Spa ، یک تفریحگاه اولیه در آنچه امروزه بلژیک است ، یک اختراع اروپایی نیست. قدیمی ترین اوسن ژاپنی (چشمه های آب گرم) حداقل از قرن ششم میلادی با افراد غرفه پذیرایی می کردند. جهانگردی از ریشه های خود پدیده ای جهانی بوده است.

مقاله شاخص های اقامتگاه های بومگردی رادر هومان بخوانید

جهانگردی مدرن مجموعه ای از فعالیت ها و فعالیت های تجاری گرا است که بطور فزاینده ای و تجاری و تجاری محور است که ریشه های آن را می توان در غرب صنعتی و بعد از تولید یافت. تور بزرگ اشرافی در اماکن فرهنگی در فرانسه ، آلمان و به ویژه ایتالیا - از جمله مکانهای مرتبط با گردشگری کلاسیک رومی - ریشه در قرن شانزدهم داشت.

این سرعت به سرعت رشد کرد ، با این حال ، محدوده جغرافیایی خود را گسترش داد تا در نیمه دوم قرن 18 ، مناظر آلپ را در آغوش بگیرد.بین جنگ های اروپا (اگر در حقیقت از نظر تاریخی قربانی جنگ اول است ، جهانگردی دوم است ، اگرچه ممکن است بعداً زیارت های قبور و اماکن جنگ و حتی تا اواخر قرن بیستم را به اردوگاه های کار اجباری گنجاند.) به عنوان بخشی از گسترش تور بزرگ. انحصار پذیری تضعیف شد زیرا صفوف وسط تجاری ، حرفه ای و صنعتی در حال گسترش به طبقه های مالکیت و سیاسی در پی دستیابی به این آیین گذرگاه برای پسران خود پیوستند.

تا اوایل قرن نوزدهم ، سفرهای اروپایی برای سلامتی ، اوقات فراغت و فرهنگ به امری رایج در میان طبقات متوسط ??تبدیل شد و مسیر دستیابی به سرمایه فرهنگی (آن مجموعه دانش ، تجربه و لهستانی که لازم بود در جامعه مودب مخلوط شود) بوسیله کتابهای راهنما ، آغازگرها ، توسعه بازارهای هنری و سوغاتی و سیستم های حمل و نقل و اسکان با دقت کالیبره شد.

منبع

https://hoomaan.org/