سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مصاحبه ی شغلی

مصاحبه ی شغلی

سلام هوماتی های عزیز در این مفاله به مصاحبه ی شغلی میپردازیم.

برای مصاحبه آماده شوید نیازی به به خاطر سپردن پاسخ نیست ، بلکه باید در نظر بگیرید که چگونه پاسخ می دهید. هرچه بیشتر آماده شوید ، در طی مصاحبه شغلی اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. وقتی مطمئن نیستید که در طی مصاحبه چه انتظاری را داشته باشید ، همچنین به بررسی این طراوت در نحوه کار مصاحبه شغلی ، و این نکات در مورد چگونگی تهیه آمادگی برای مصاحبه شغلی خود بپردازید. نمونه هایی از بهترین پاسخ ها به سؤالات متداول در مصاحبه را در چند دسته مختلف بررسی کنید ، و در مورد نحوه پاسخگویی توصیه کنید. سوالات و پاسخ های مصاحبه شغلی در اینجا لیستی از سوالات متداول مصاحبه شغلی آورده شده است ،

با نمونه هایی از بهترین پاسخ ها در مورد شما ، سابقه کار و تجربه ، شغل ، اهداف خود ، شغل جدید ، حقوق و دستمزد و آنچه باید برای کارفرما ارائه دهید.متداول ترین سؤالات مصاحبه این ده سوال برتر متداول در مصاحبه است که نمونه هایی از بهترین پاسخ ها وجود دارد. همچنین سوالات مصاحبه خاص شغل را برای بسیاری از موقعیت های مختلف مرور کنید تا ایده هایی را برای تنظیم پاسخ های مصاحبه خود داشته باشید. سؤالاتی درباره شما مصاحبه کنندگان از شما سؤال می کنند تا بینشی در مورد شخصیت شما داشته باشند و مشخص کنند آیا شما هم برای شغل و هم برای شرکت مناسب هستید. اینها سؤالات باز است که به شما فرصت می دهد تا به کارفرما نشان دهید که از نظر شایستگی موقعیت خوبی دارید.در مورد خودتان به من بگویید.

بزرگترین قدرت شما چیست؟بزرگترین ضعف شما چیست؟چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند؟

در مورد چیزی که در رزومه شما نیست بگویید. چگونه بیشترین قدرت شما در انجام کارها به شما کمک می کند؟چگونه با شکست روبرو می شوید؟چگونه موفقیت را اداره می کنید؟آیا خودتان را موفق میدانید؟ چرا؟

چگونه استرس و فشار را تحمل می کنید؟چگونه خود را توصیف می کنید؟ یک هفته کاری معمولی را شرح دهید. خوش شانس هستید؟ خوبه؟آیا شما حاضر به شکست هستید؟

آیا شما تمایل به جابجایی مجدد دارید؟

 آیا کار را با خود به خانه می برید؟ شما با رقابت چقدر تفاوت دارید؟ خودت را چگونه می بینی؟ خود را با چه کسی مقایسه می کنید؟ این شغل با آرزوهای شغلی شما چگونه است؟ هفته ای چند ساعت کار می کنید؟ چقدر خوب در محیط جدید جذب می شوید؟ چگونه می توانید برای کار برای یک شرکت جدید تنظیم کنید؟ چگونه می توانید سرعت کار در آن را توصیف کنید؟ همکاران شما شخصیت شما را چگونه توصیف می کنند؟ استاد چگونه شما را توصیف می کند؟

آیا چیز دیگری وجود دارد که باید درباره شما بدانیم؟ چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟ آیا شما یک فرد محرک هستید؟ به نظر شما سخت ترین تصمیم گیری چیست؟ بزرگترین ناامیدی در زندگی شما چه بوده است؟ از چه چیزهایی پرشور هستید؟ سرگرمی های شما چیست؟ حیوانات اهلی شما چیست؟ شغل رویایی شما چیست؟ بدترین چیزی که با شما فاصله گرفته اید چیست؟ در مورد آخرین شغل خود چه چیزی را از دست خواهید داد؟ چه چیزی برای آخرین شغل خود از دست نمی دهید؟

ترجیح می دهید دوست داشته باشید یا احترام بگذارید؟ چرا باید خطر برای شما ایجاد کنم؟ اگر می توانستید ده سال آخر زندگی خود را دوباره زنده کنید ، چه کار دیگری خواهید کرد؟ سؤالی درباره ترک شغل شما کارفرمایان تقریباً همیشه درمورد اینکه چرا شغل خود را ترک کرده اید یا ترک می کنید ، می پرسند. با توضیحی درباره چرایی حرکت خود آماده شوید. اطمینان حاصل کنید که دلایل ارائه شده در صورت تماس با آنها برای مراجعه به کارفرمایان گذشته در مورد شما مطابقت دارد. چرا کار خود را ترک می کنید؟

چرا می خواهید شغل تغییر کنید؟ چرا اخراج شدی؟ چرا اخراج شدی؟ چرا کار خود را ترک کردید؟ چرا استعفا دادید؟ از آخرین کار خود چه کرده اید؟ چرا این مدت طولانی از کار خارج شده اید؟ سؤال درباره حقوق برخی از سخت ترین سؤالاتی که باید در طی مصاحبه شغلی به آنها پاسخ دهید در مورد جبران خسارت است. در اینجا آنچه از شما خواسته می شود و نمونه هایی از بهترین پاسخ ها آورده شده است. سؤالات مربوط به حقوق و دستمزد می تواند دشوار باشد و در بعضی از مکان ها ، کارفرمایان مجاز به سؤال از سابقه حقوق شما نیستند. سطح شروع و نهایی جبران خسارت شما چه بود؟ میزان حقوق درخواستی شما چقدر است؟ شرایط حقوق شما چیست؟

چرا با هزینه کمتری کار می کنید؟سوالات صلاحیت مهمترین چیز برای تعیین مصاحبه گر این است که آیا شما شغل لازم را دارید یا خیر. در اینجا چیزی است که آنها برای یافتن آنها درخواست خواهند کرد. هنگام پاسخگویی ، خاص باشید. شما چه تجربه کاربردی دارید؟ آیا شما برای این کار بیش از حد صلاحیت شده اید؟ چطور روی خط آخر تأثیر گذاشتید؟ مصاحبه در مورد توانایی های خود را. این قلم را به من بفروش. از پیشینه تحصیلی خود برای من بگویید. چه کاری می توانید برای ما بهتر از سایر کاندیداهای کار انجام دهید؟ کدام بخش از شغل برای شما کمترین چالش خواهد بود؟ کدام بخش های این کار برای شما چالش برانگیز است؟ چه فلسفی کار شما را راهنمایی می کند؟ چه قدرتی برای موفقیت بیشتر به شما کمک می کند؟

چرا شما علاقه مند به شغل سطح پایین تری هستید؟ چرا به کار غیر مدیریتی علاقه دارید؟سوالات عملکرد شغلی نحوه عملکرد شما در نقش های قبلی می تواند نشان دهد که چگونه در شغلی که متقاضی هستید انجام می دهید. آماده باشید تا به سؤالات مربوط به آنچه شما به خوبی انجام داده اید - پاسخ دهید و آنچه نکردید. مراقب باشید که چگونه می توانید به سؤالات منفی پاسخ دهید. شما می توانید پاسخ های خود را به صورت مثبتی تنظیم کنید ، حتی هنگام بحث و گفتگو درباره یک وضعیت چالش برانگیز. مانند سؤالات مربوط به مدارک تحصیلی ، حتما عملکرد خود را با الزامات کارفرما مرتبط کنید. مردم بیشتر از شما درباره چه چیزی انتقاد می کنند؟

بزرگترین انتقادی که از رئیس خود دریافت کرده اید چیست؟ بدترین چیزی که تا کنون از بین رفته اید چیست؟ چه چیزی شما را عصبانی می کند؟ در محل کار با چه مشکلی مواجه شده اید؟سؤالاتی درباره تاریخ کار شما آیا سابقه کار شما پایدار است ، آیا شما را برای شغلی که در آن مصاحبه می کنید ، آماده کرده است و آیا در سابقه اشتغال شما شکاف هایی وجود دارد که شرکت باید نگران آن باشد؟

اگر اینطور نیست ، آماده شوید تا به سؤالات مربوط به آنچه که هنگام حضور در نیروی کار نبودید ، پاسخ دهید. سوالی درباره سابقه کار شما سؤالاتی درباره رزومه شما. انتظارات شما از شغل چیست و تا چه اندازه برآورده شدند؟ مسئولیتهای شما چه بود؟ با چه چالش ها و مشکلات اساسی روبرو شدید؟ چگونه آنها را اداره کردید؟ از اشتباهات خود چه چیزی آموخته اید؟

مقاله ی چگونه در مصاحبه ی شغلی به ترس خود غلبه کنیم را در هومان بخوانید.

منبغ

hoomaan.org