سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعریف خلاقیت و نوآوری

 سلام هومانی های عزیز در این مقاله به تعریف خلاقیت و نوآوری خلاقیت  میپردازیم.

خلاقیت و نوآوری خلاقیت، عمل تبدیل ایده های جدید و تخیلی به واقعیت است. خلاقیت با توانایی درک جهان به روش های جدید ، پیدا کردن الگوهای پنهان ، برقراری ارتباط بین پدیده های به ظاهر نامربوط و ایجاد راه حل ها مشخص می شود. خلاقیت شامل دو فرآیند است: تفکر ، سپس تولید.

اگر ایده دارید اما به آنها عمل نکنید ، خیالی هستید اما خلاق نیستید. "خلاقیت یک نیروی ترکیبی است: این توانایی ما است که بتوانیم در منابع" درونی "منابع - دانش ، بینش ، اطلاعات ، الهام بخش و همه بخش هایی که ذهن ما را اشغال می کند - غرق شویم - که ما طی سالها فقط با حضور و زنده بودن انباشته ایم. و به جهانیان بیدار شوید و آنها را به روشهای جدید و فوق العاده ای ترکیب کنید. " - ماریا پوپووا ، Brainpickings خلاقیت فرایند ایجاد چیزهای جدید است.

خلاقیت نیاز به اشتیاق و تعهد دارد. این امر آنچه را که قبلاً پنهان بوده و به زندگی جدید اشاره می کند ، آگاهی می بخشد. تجربه یکی از آگاهی های افزایش یافته است: وجد. " - Rollo May ، شجاعت به وجود آوردآیا این امر در تجارت ممکن است؟ من معتقدم که چنین است ، اما شما باید برای رسیدن به خط پایان ، خطرات لازم را ایجاد کرده و از طریق ناراحتی پیشرفت کنید. "یک محصول خلاق است وقتی که (الف) رمان و (ب) مناسب باشد. یک محصول جدید با اصل قابل پیش بینی نیست. هرچه این مفهوم بزرگتر باشد ، و محصول بیشتر باعث تحریک کار و ایده های بیشتر شود ، خلاقیت محصول بیشتر می شود.

" - استرنبرگ و لوبارت ، شکستن جمعیتنوآوری چیست؟ نوآوری اجرای محصول ، خدمات یا فرایندی جدید یا بطور قابل توجهی بهبود یافته است که برای تجارت ، دولت یا جامعه ارزش ایجاد می کند. بعضی افراد می گویند خلاقیت هیچ ارتباطی با نوآوری ندارد- نوآوری یک رشته است و دلالت بر اینکه خلاقیت نیست. خوب ، من مخالفم خلاقیت نیز یک رشته و یک بخش اساسی از معادله نوآوری است. بدون خلاقیت هیچ نوآوری وجود ندارد. معیار کلیدی در خلاقیت و نوآوری ، ایجاد ارزش است.

خلاقیت و توسعه اقتصادی: ما در عصر خلاقیت زندگی می کنیم. دانیل پینک در کتاب خود ، ذهن کاملاً جدید: چرا افراد راست فکر آینده را حاکم خواهند کرد (2006) توسعه اقتصادی را اینگونه تعریف می کند:

1. سن کشاورزی (کشاورزان)

2. عصر صنعتی (کارگران کارخانه)

3. عصر اطلاعات (دانشمندان)

4. عصر مفهومی (سازندگان و همدلان)

پینک استدلال می کند که تفکر تحلیلی مانند خطی چپ مغز ، همدلی ، اختراع ، و درک به عنوان مهارت های مورد نیاز کسب و کار جایگزین می شود. به عبارت دیگر ، خلاقیت با افزودن ارزش به خدمات یا محصول خود و تمایز تجارت خود از رقابت ، به شما مزیت رقابتی می بخشد.همانطور که سام پالمیزانو وقتی مدیرعامل IBM (2004) گفت ، "یا شما بدعت می کنید یا در جهنم کالایی هستید. اگر کاری را انجام دهید که هر کس دیگری انجام می دهد ، مشاغل کم حاشیه ای دارید.

اینجا جایی نیست که ما می خواهیم باشیم. " (1) در سال 2012 IBM دوباره خود را برای تبدیل شدن به یک شرکت طراحی ، سرمایه گذاری 100 میلیون دلار برای استخدام طراحان و آموزش 100000 کارمند برای تبدیل شدن به متفکران طراحی ، آغاز کرد. (2) IBM به گسترش طرز تفکر در سازمان در طی سه سال کمک کرد تا یک چهارم از کل نمونه کارها را در بر بگیرد و 18.6 میلیون دلار سود افزایش یابد.

خلاقیت مهمترین عامل موفقیت در آینده است مطالعه جهانی مدیرعامل IBM در سال 2010 (4) اظهار داشت: تأثیرات افزایش پیچیدگی ، مدیر عاملان و تیمهایشان را به سمت هدایت خلاقیت جسورانه ، با مشتریان به روشهای تخیلی متصل می کند و عملیات خود را برای سرعت و انعطاف پذیری طراحی می کند تا سازمان های خود را برای موفقیت قرن بیست و یکم قرار دهد.

خلاقیت شکاف یک مطالعه Adobe در مورد خلاقیت در سال 2012 نشان می دهد 8 از 10 نفر احساس می کنند که باز کردن قفل خلاقیت برای رشد اقتصادی بسیار مهم است و تقریباً دو سوم از پاسخ دهندگان احساس می کنند که خلاقیت برای جامعه ارزشمند است ، اما اقلیت قابل توجه - فقط 1 از 4 نفر - معتقدند که زندگی می کنند. 

هومانی های عزیز امیدوارم مطالب ما مفید بوده باشد.

مفاله ی نکاتی مهم برای افرایش خلاقیت را در هومان بخوانید.

متبع

hoomaan.org