سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گزارش نویسی

گزارش نویسی

سلام هومانی های عزیز در این مقاله به گزارش نویسی میپردازیم.

شما ممکن است دیده اید که افراد مختلف از اصطلاحات "گزارش" و "تجزیه و تحلیل" استفاده می کنند ، گویی که این اصطلاحات قابل تعویض یا تقریباً مترادف هستند. در حالی که هر دو بخش از تجزیه و تحلیل وب به همان داده های جمع آوری شده وب توجه می کنند ، گزارش و تجزیه و تحلیل از نظر هدف ، وظایف ، خروجی ها ، تحویل و ارزش آنها بسیار متفاوت است.

بدون مشخص شدن تفاوت ها ، یک سازمان ممکن است خود را در یک منطقه کوتاه بفروشد (معمولاً تجزیه و تحلیل) و به مزایای کامل سرمایه گذاری در زمینه تجزیه و تحلیل وب خود دست پیدا نمی کند. اگرچه من در درجه اول روی تجزیه و تحلیل وب تمرکز می کنم ، شرکت ها می توانند با سایر ابزارهای تحلیلی (به عنوان مثال ، ارائه تبلیغات ، ایمیل ، جستجو ، اجتماعی ، و غیره) با همان چالش مواجه شوند. اکثر شرکت ها راه حل های تحلیلی در اختیار دارند تا ارزش بیشتری را برای سازمان خود به دست آورند.

به عبارت دیگر ، هدف نهایی برای گزارش و تحلیل افزایش فروش و کاهش هزینه ها (یعنی ارزش افزوده) است. گزارش و تحلیل هر دو در تأثیرگذاری و هدایت اقدامات که به ارزش بیشتری در سازمانها منجر می شود نقش دارند.برای اهداف این پست وبلاگ ، من به طور عمیق به آنچه پیش از یا بعد از مراحل گزارش و تجزیه و تحلیل اتفاق می افتد نمی پردازم ، اما می دانم که هر دو حوزه گام های مهم و چالش برانگیز در کلیت تصمیم گیری مبتنی بر داده ها هستند.

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که گزارش و تجزیه و تحلیل تنها در صورت عمل به آنها امکان ارزشمندی دارند. هدف قبل از پوشش نقش های مختلف گزارش و تجزیه و تحلیل ، اجازه دهید با چند تعریف سطح بالا از این دو بخش اصلی تحلیلی شروع کنیم. گزارشگری: فرایند سازماندهی داده ها در خلاصه اطلاعاتی به منظور نظارت بر نحوه عملکرد مناطق مختلف یک تجارت.

تجزیه و تحلیل: فرایند اکتشاف داده ها و گزارش ها به منظور استخراج بینش های معنی دار ، که می تواند برای درک بهتر و بهبود عملکرد شغلی مورد استفاده قرار گیرد.گزارشگری داده های خام را به اطلاعات ترجمه می کند. تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات را به بینش تبدیل می کند.

گزارشگری به شرکتها کمک می کند تا تجارت آنلاین خود را رصد کنند و از اینکه داده ها در خارج از محدوده مورد انتظار قرار می گیرند هشدار داده شوند. گزارشگری خوب باید سؤالاتی را در مورد تجارت از طرف کاربران نهایی آن ایجاد کند.

هدف تجزیه و تحلیل پاسخ به سؤالات با تفسیر داده ها در سطح عمیق تر و ارائه توصیه های عملی است. از طریق فرآیند انجام تجزیه و تحلیل ممکن است سؤالات دیگری را مطرح کنید ، اما هدف این است که پاسخ ها یا حداقل پاسخ های بالقوه ای را که آزمایش می شود شناسایی کنید. به طور خلاصه ، گزارش دادن به شما نشان می دهد که چه اتفاقی می افتد در حالی که تجزیه و تحلیل بر توضیح دلیل آن اتفاق می افتد و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید.

هومانی های عزیز امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.

مقاله گزارش نویسی رسمی را در هومان بخوانید.

منبع

hoomaan.org